Thursday 27 October 2011

:: SAHABAT ::


Ape itu sahabat..???

bagi aku shabat ni..kwn yg time susah n senang masti bsmer..itu pndapat aku….pndpt korang aku xtau la plak…urm…der kwn yg leh dikwn..tp der kawn mkn kan..der jugak kan??? Kalu owg nak kawn ngn aku sng je…satu kepale ngn aku ok ar???msti sembang msuk pnye…leh faham aku…urmm….nak cari kwn pun susah…ader kwn time senang bersame kte…kalu ngh sedih, susah, sakit, maner der kwn nk tlgkan…adat didunia..aku dah merase smua tu…tp xsemua kwn camtu …tp aku seronk skali kwn2 yg leh bkwn ngn aku…der yg TIDAK..entah ar..aku pon xtau aku camner…riuh pon pyah gak..diam pon pyah gak..mcmner yerk????urmmm…xder kwn g bgus ker???pade pndapat aku..xder kwn g sunyi tu..Btol x????tp aku xske ar kwn HIPOKRIT ni…xsuke ckp depan2 aku trme ngn reda..ckap jelah aku ni camner…keras aty ker??jhat sngat ker????mulut celupar ker???or batu api…pe tu BATU API yerk…hah!!! Lu pk ar sendri..bak kate NABIL raja lawk musim ke2…hehe…aku ingat kengkawn leh sronok berkwan ngn aku..tp tidak semua..der yg x ske..tp kte xleh baca fikiran dpe n aty dpe…urm…bagi aku, aku x pnh trase ngn saper2 pon…wlupun ader wat aku trase dari segi aty n perasaan yg mdlm..tp aku akan lupakan semua tu,aku smpn kjap je n xpndam lelame...saper yg knl aku thulah aku camner…nak kate sombong..urm..muke je yg sombong kot..kalu knl ok jer…mulut bising suke wat lawk..huhaha..tp itu kate aku…cme kwn2 yg leh tntukan mcmner kte ni…ok…owg je yg blh mnilai baik bruk diri kte ni...
so……….
Apabila kau berteman.jgnlah krana kelebihanya..
Kerana mungkin dgan satu kelemahan,
kau mungkin akan menjauhinya…

Andai kau ingin berteman bkn kerna kebaikanya,
Krna mungkin dgan 1 kburukan ,
Kau akan membencinya…

Andai kau ingin bsahabat terimalah ianya dgn seadanya..
Krna ianya adalah manusia biasa..
Bsahbatlah ikhlas krna ALLAH S.W.T…(“.)
Ini xder kna mgena ngn saper2 yg meninggal or masih hidup…
Just suke2 jer…dari aty n perasaan…dari ayat yg payah nak disusun…
Dari otak yg seakan nak ble…
In’allah berjlan ngn lancar…
Sahabat akan bertemu dmner-mane shaja..
Cume shabat sejati adalah satu dalam berjuta-juta……..
Dan sahabat sejati itulah sahabat didunia n diakhirat..

1 comment:

::startnye keje sye ni::

Daisypath Friendship tickers